Social Media

Hoe je volgelingen kunt winnen in Instagram: tips om je merk een boost te geven!

Veel gebruikers hebben met Instagram zoveel succes geboekt dat ze van het sociale netwerk hun beroep maken, hetzij door hun routine te tonen, hetzij door reclame te maken en mensen te beïnvloeden. Het krijgen van volgelingen in Instagram is een teken dat je het goed doet! Het profiel groeit, de berichten betrekken meer mensen, het merk wordt bekender. De groei van het merk is het resultaat van vele tests, analyses en geduld, binnen de goede praktijken en het beleid van Instagram en zonder enige followeraankoopregeling.

Met meer dan een miljard gebruikers is Instagram nu een van de favoriete sociale netwerken voor internetgebruikers – en reclame. Echter, een vraag doordringt degenen die willen hun merk te stimuleren, hoe te winnen volgelingen?

Hebben een volledige en aantrekkelijke bio

Instagram’s bio vertegenwoordigt het merkprofiel. Het is de toegangspoort tot het sociale netwerk en heeft de macht om gebruikers aan te trekken die geïnteresseerd zijn in de inhoud ervan. Daarom moet de naam die in het profiel zal staan, het sleutelwoord met betrekking tot de niche bevatten. De gebruikersnaam moet dezelfde zijn die in andere sociale netwerken wordt gebruikt om het leven te vergemakkelijken voor mensen die op zoek zijn naar het merk in Instagram. Je kunt ook een link opnemen in de bio en bijvoorbeeld de website van het merk toevoegen. Als je andere links hebt die je met gebruikers wilt delen, gebruik dan de link groeperingstools. De profielfoto is ook erg belangrijk. Het moet de kleuren van het merk hebben om een snelle identificatie te genereren.

Leg in de biobeschrijving uit wat je volgers daar zullen vinden. Maak een objectieve beschrijving die de belangrijkste bedrijfsinformatie passeert.

Kwaliteitsvolle inhoud creëren en de aandacht van het publiek trekken

Het creëren van relevante content voor volgers is essentieel. Om het publiek voor zich te winnen, moet het merk iets bieden waar de volgers in geïnteresseerd zijn. Als het merk waarvoor je werkt bijvoorbeeld een sportschool is, is het een goed idee om tips te geven over hoe je beter kunt zorgen voor jouw gezondheid en de voordelen van lichaamsbeweging. Bied een leuke inhoud aan, maar informeer en leer de persona ook om kennis aan je leven toe te voegen. Het produceren van kwaliteitsinhoud is een van de belangrijkste factoren om volgelingen te winnen in Instagram!

Gebruik relevante hashtags en vergroot het bereik van jouw berichten

De hashtags in Instagram hebben een grote aantrekkingskracht en helpen bij het uitvoeren van social network marketing strategieën. Hashtags zijn aanklikbare woorden in jouw tekst. Ze dienen om de inhoud te groeperen en vertegenwoordigen dus kansen voor het merk om op het platform gevonden te worden. De tip is om hier tussen drie en zeven hashtags te gebruiken die gerelateerd zijn aan de merkniche en de bijbehorende afbeelding in de ondertitels. Ze zullen het bereik van jouw berichten vergroten en het gemakkelijker maken voor anderen om het merk te vinden in Instagram.

Houd de frequentie in de berichten

Constant zijn is iets wat essentieel is op sociale netwerken. Daarom zal het houden van de frequentie van berichten het publiek al het nieuws van jouw merk laten volgen. Dit toont ook de consistentie van het merk aan, iets wat vertrouwen en geloofwaardigheid genereert. In een dergelijke concurrerende markt zijn deze kenmerken zeer belangrijk.

Comments are closed.